מכירה את זה שאת יושבת חצי יום על כתיבת פוסט, משקיעה ומחפשת תמונה במאגרי תמונות, מעלה את הפוסט ברגע הנכון ועדיין…
…צרצר לא עובר בסביבה…
רק אחותך עושה לך לייק, וגם זה אחרי שהתקשרת לבקש ממנה?
אז תקשיבי:
יש לנו 2 שניות לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות שלנו.
2 שניות בלבד כדי שהם יעצרו את הגלילה שלהם בפיד וישימו לב אלינו,
לכן ה2 שניות האלו לא יכולות להיות עוד תמונה גנרית של עציץ על אדן החלון,
או תמונה מלמעלה של נצנצים בקופסאות, שלא אומרות לאף אחד שום דבר..
כדי שתמונה תהיה שיווקית, תמונה כזאת שהלקוחות שלנו עוצרים עליה ובודקים במה מדובר,
התמונה עצמה צריכה לספר סיפור ולרגש אותנו.
אז אני כאן כדי לספר לך את אחד הסודות המהותיים ביותר בצילומי מיתוג :
בשביל לספר סיפור בתמונה, אנחנו צריכים שיופיע בה קונפליקט (=ניגוד).
הקונפליקט יכול להיות רעיוני, כמו: מלחמה מול שלום, אדם מול מכונה, תינוק מול זקן, דוד וגוליית וכו'
או קונפליקט צורני כמו למשל: חי מול דומם, ישן מול חדש, קרוב מול רחוק, צבעים מנוגדים במעגל הצבעים…
איך זה מתבטא בתמונות שיווקיות? טוב ששאלת..
ניקח למשל 2 סוגים של פוסטים ונתאים להם את סגנון התמונות
תמונות שמספרות את הסיפור שלנו בצורה מעניינת + מושכות אלינו לקוחות.
פוסט התנגדות לקוחות
לכל איש שיווק או בעל עסק יש משפט קבוע שהלקוחות תמיד אומרים,
כשהם לא בטוחים אם הם רוצים את המוצר או השירות שלנו.
אצלי למשל זה 'אני לא פוטוגנית'. וזאת חשיבה מוטעית שאני צריכה להתמודד איתה כצלמת.
הדרך הכי טובה להתאים תמונה לפוסט בנושא ההתנגדות לקוחות, היא לצלם השתקפויות.
דמות מול מראה, מול מקור מים (שלולית מים זה מהמם..), מול חלון גדול או דלת הזזה שקופה.
אנחנו מצלמים את הדמות דרך החלון, דרך ההשתקפות.
למה זה חשוב?
ההשתקפות מתורגמת אצלנו במוח לדואליות, לניגודיות.
לכן התמונה שלך אוחזת בכוס קפה, או מדברת בנייד, המצולמת דרך השתקפות של חלון היא תמונה המקפיצה לך את נושא ההתנגדות,
בגלל שאנחנו רואים בתמונה אחת 2 שכבות ושני רבדים של עולמות שונים מבחינה צורנית.
התמונה יוצרת עניין, הלקוחות עוצרים ושואלים את עצמם:
מה אני בעצם רואה כאן? ובדיוק בנקודה הזאת משכנו אותם אל העולם שלנו.
אם אנחנו כותבים טוב שיווקית את מה שעובר להם בראש- את הכאבים ואת התקוות שלהם,
וואלה זכינו בלקוח פוטנציאלי חדש.
מברוכ עליכ!
פוסט סיפור אישי או סיפור לקוח
בסוג כזה של פוסטים אנחנו נדבר על מסע, על הדרך שהלקוח או בעל/ת העסק עברו
ואיך הם מצאו את הפתרון שלהם דווקא בעזרת המוצר או השירות שלנו.
בשביל לדבר בתמונה על מסע אנחנו נצא קצת לטבע. (מה רע?..)
נצלם שבילים מוקפים בעצים, נצלם מדרגות שמובילות אל עבר קו האופק,
נצלם חצים על הקרקע או על כביש, ואם אין חצים- פשוט ניצור חץ בעזרת אבנים.
איפה נכנס הקונפליקט?
אם לא בא לך לצלם את עצמך, אפשר להכניס לתמונה את הצל שלך
בפינה הימנית או השמאלית של הפריים.
בעזרת הצל הכנסנו קונפליקט צורני. אור מול חושך.
ממליצה להשתמש גם בקונפליקט צורני של קרוב ורחוק, קטן וגדול, חי ודומם ועוד. בתמונה הראשית: יעל חן, סטודיו למה
שנדע למצוא בתוכנו את הקסם!
יעל רביד
הקסם שברגע
כתיבת תגובה