החלטת לעשות צילומי תדמית? איזה כיף!
בתור אחת שמצלמת בעיקר נשות עסקים מצליחות ששונאות להצטלם, אני יודעת שזאת לא היתה החלטה קלה, אז מברוכ אחותי, ותודה שאת מסכימה לצאת לאור!
רק ש.. יש 3 טעויות נפוצות שאנשי עסקים עושים בצילומי התדמית שלהם, ואני ממש אשמח למנוע ממך לעשות אותם.
- הפרדת רשויות
אנשי עסקים לא עושים את ההפרדה בין הצורך שלהם כאנשים פרטיים להיות יפים, לבין הצורך של העסק שלהם ליצור תמונות אפקטיביות מבחינה שיווקית.
מדובר בשתי ישויות נפרדות לחלוטין.
נכון, את הפנים (והלב) של המותג שלך. אבל תמונות הפרופיל היפיפיות שלך הן לא מה שמעניין את הלקוחות שלך.
אני כיעל רוצה לצאת זוהרת וסקסית בתמונות, אבל העסק שלי, 'הקסם שברגע' צריך שאני אראה נגישה ושמחה, צריך שהתמונות יעבירו אווירה נינוחה ומאפשרת.
אם יצאתי בתמונה יפה אבל הגב שלי זקוף הרבה יותר מדי, היא לא תמונה רלוונטית, כי אני לא נראית בה נינוחה. זה מנוגד לאחד הערכים המשמעותיים של העסק שלי, מה שאומר שהתמונה הזאת לא אפקטיבית. נקודה.
אז בואי נפריד בין הצורך שלנו כבני אדם לצאת יפות וסקסיות- מה ששם את הפוקוס עלינו
לבין הצורך של העסק שלנו להראות שאנחנו בדיוק מה שהלקוח שלנו מחפש.
מה ששם את הפוקוס על הלקוח עצמו, ולא עלינו.

- ישראל ישראלי מציג…
ראיתי לאחרונה תמונת יח"צ של שף שהחזיק מערוך על הכתף, מאחוריו רקע שחור.
מה המשמעות השיווקית של התמונה הזאת?
אני שף שהוא..שף.. זהו. אלו כל הפרטים שיש בתמונה..
זה כמו לקרוא לילד ישראל ישראלי.
זאת תמונה שלא נותנת לנו שום דבר מעבר לתמונה הקורקטית, ואנחנו מחפשים כבר בתמונת התדמית שלנו לגרום ללקוחות שלנו להכיר אותנו יותר.
הרי בואי נחשוב שניה, איך אנשים מוצאים אותנו?
א. הלקוחות מבקשים המלצות מאנשים ואז נוצרת רשימה של בעלי עסקים באותו תחום העיסוק
ב. הלקוחות חיפשו את תחום העיסוק שלנו ולכן הגיעו אלינו דרך מנועי החיפוש
בשני המקרים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו יודעים בדיוק מה אנחנו עושים.
להגיד אני שף שהוא שף זה תשובה נכונה לשנות ה2000. לא ל2022.
דמייני תמונה שבה יש שף, מחזיק מגש שווה כזה עם כל האוכל סביבו.. דמייני את הנתח בשר, את התבשיל הטבעוני, את הפינוקים של הקינוחים..
הבנאדם שמעביר כבר בתמונת הפרופיל את האנרגיה שאני כלקוחה מחפשת, זה יהיה הבן אדם שאני אקנה ממנו.
וזאת המטרה המרכזית של צילומי התדמית -לא רק להגיד מה אנחנו עושים, אלא מה הדבר המיוחד שהלקוח מקבל מהשירות שלנו.

3. TO BE OR NOT TO BE (כניסה לדמות)
אנשי עסקים טועים לפעמים לחשוב שהם צריכים להתחפש או לעלות על איזה תפקיד כדי להיות מעניינים בשיווק שלהם.
יש לי לקוחה שהגיעה אלי ממש מתוסכלת, כי המתחרה שלה שיחקה כל מיני דמויות באתר שלה, והלקוחה שלי היא בנאדם ראלי, מחושב, היה קשה לה מלכתחילה להצטלם, אז לעלות על איזה דמות???
זה רק הכניס אותה לעוד שלושה חודשים מתחת לשמיכה.. היא איבדה בזמן הזה שיווק, והכנסות.
זה לא פשוט להיות פשוט.
החדשות הטובות הן שאת ממש לא צריכה להיות מישהי שאת לא. אין שום סיבה לעשות את זה.
הסיכוי שזה יצא אותנטי הוא דיי קלוש.
כשאנחנו יוצרים סיפור ויזאולי בתמונות התדמית שלנו, הלקוחות מתחברים רגשית לסיפור ובודקים איך הוא עונה על הכאב שלהם. הם לא שמים לב לנראות שלך..
אז בואי נוריד את הלחץ,
בואי נהיה אנחנו,
זה מספיק טוב!
ואם את רוצה להגיד לי: 'תקשיבי אני לא מרגישה שאני מספיק מעניינת'
תעצרי!
יש כלל חשוב שאומר: חשיפה (אותנטית) יוצרת קרבה.
ואם קראת את המידע עד כאן- סימן שחשוב לך להתחבר את הלקוחות שלך, ורק בזכות החיפוש שלך אחרי חיבור אמיתי- אני בטוחה שאת הולכת להיות הכי את בצילומי התדמית והמיתוג שלך!!
בתמונה: נעמה קוסטיקה